Albert Heijn ziet online omzet groeien

De online omzet van Ahold, de moedermaatschappij van Albert Heijn, is in Nederland is in het derde kwartaal gegroeid met meer dan dertig procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.De online omzetgroei van is hoofdzakelijk te danken aan nieuwe klanten in bestaande marktgebieden. Dat meldt Ahold vandaag in zijn resultaten over het derde kwartaal. Ahold-ceo Dick Boer: ‘Onze marktleidende Nederlandse online-activiteiten, Albert Heijn Online en bol.com, realiseerden een stijging van de consumentenomzet internetverkopen van meer dan dertig procent.’

Gunstige Dollar-euro koers

Dat de omzet en winst van Ahold stijgen, heeft het bedrijf vooral te danken aan de dollar-euro-koers. Het grootste deel van z’n omzet haalt Ahold uit de Verenigde Staten. Omdat de dollar relatief duur is, houdt het bedrijf van de Amerikaanse omzet in euro’s meer over. Ahold kondigde eerder dit jaar aan te fuseren met het Belgische supermarktbedrijf Delhaize. De voorgenomen fusie wordt halverwege 2016 afgerond. Beleggers kunnen de cijfers wel waarderen en zetten het aandeel Ahold bij opening van de beurshandel op een winst van meer dan 3 procent.

In tegenstelling tot de omzet van Albert Heijn, heeft de horeca in Nederland het nog moeilijk. Vooral cafe’s zien hun omzet langzaam kelderen. Er zijn dan ook steeds minder cafe’s in Nederland. Bedrijven als http://www.doenhoreca.nl levert geschikt en kwalitatief horecapersoneel voor elke horecagelegenheid. Wellicht interessant om te overwegen bij het organiseren van een bepaalde activiteit.